Vi satsar framåt

Vi satsar framåt!

Vill du vara med och bli en del av något större?

Järsnäs motions- och gymnastikklubb firar snart 40-årsjubileum. Under alla dessa år har vi bedrivit en omfattande verksamhet. Det har varit barngympa, seriespel i fotboll, innebandy, gympa för vuxna, barnteater, revy, småbarnsverksamhet, bordtennis, innebandy, stickkvällar, körsång, modevisningar med mera. Ja, listan kan göras hur lång som helst. Dessutom har vi byggt en gympahall, tagit över och renoverat gamla skolan och skapat en badplats. För att klara av allt detta har det krävts många engagerade medlemmar och ledare.

I dagsläget har vi barngympa, cirkelträning, danspass för barn, danspass för vuxna, bollkul för barn, innebandy för ungdomar och vuxna och hopplöst pass för de som vill komma igång och röra sig regelbundet.

För framtidens behov söker vi nu nya ledare. Vi vet att just du finns där ute som gärna skulle tänka dig att kliva fram och leda en grupp med deltagare. Du kan mer än du själv tror och att vara ledare är ofta en kick för det egna självförtroendet.

Vi vill ha både killar och tjejer och även du som är medelålders eller senior för att leda barngympa men också vuxengrupper. Du kanske själv har någon idé om vad du skulle vilja göra? Uppdraget är helt ideellt, det innebär att du får ingen ekonomisk ersättning. Däremot får du mycket glädje tillbaka från deltagarna och du får massor av erfarenheter. Har du inte varit ledare sedan tidigare finns det möjlighet att få en grundutbildning som genomförs både digitalt men också fysiskt under någon dag. Utbildningen kostar en slant som föreningen betalar mot att du fullföljer ditt ledaruppdrag under minst två terminer.

"Jag har lett en grupp i över tre år och det är verkligen en kick"

Ellen ledare för danspasset

Som ledare får du gå gratis på alla pass som föreningen har och du får halva priset på gymkort under terminerna som du leder en grupp. Tänk på att är du ung kan din ledarerfarenhet från föreningslivet vara bra att ha med i ditt CV.

Mejla oss på info@jarsnasmgk.se snarast dock senast 1 september och berätta att du är intresserad och vad du vill bidra med.